Un cas semblant al de na Susana
va ser l’exemple que em va succeir el dimecres dia 20 de març a la meva aula
d’infants de 1-2 anys.
Estava observant com na V, una filleta de
quasi dos anys, jugava tranquil·lament dins l’aula amb un telèfon mòbil de
joguina, fent com si parles. En qüestió de poc temps es va atracar en G, amb la
intenció de llevar-li de les mans. El primer que va fer na V va ser defensar-se
a més d’emetre crits amb un to de cada vegada més fort, per a continuació, tirar dels cabells al seu
company, el qual, i com a conseqüència, va acabar plorant.
Evidentment es tracta d’un cas on
s’ha d’intervenir el més aviat possible, per tant, la primera actuació per part
meva, va consistir en separar-los i amb molta rapidesa comprovar que els dos
infants estaven bé. A continuació em vaig dirigir a un i després a l’altre i
els vaig dir que em miressin als ulls.
Quan succeeixen aquestes
situacions, generalment, als infants els hi costa molt mirar-te i solen tenir
la mirada perduda, pensativa, inclòs tomben el cap mirant al terra, es posen
seriós, com volent dir que estan penedits
d’allò que acaben de fer.
Llavors els vaig alçar la
barbeta, amb la finalitat d’aconseguir que em miressin i una vegada ho van fer,
em vaig posar seria, molt seria i amb to d’enfadada i molt ferm, els vaig
comentar a cadascun que allò que acabava de succeir no estava bé i que no
m’havia agradat gens, ja que els amics s’han d’estimar, saber compartir i mai fer-se mal. També
els vaig dir que es posessin al lloc de l’altra i a veure si els agradaria que
li fessin el mateix. Es van posar molt seriós quasi a punt de plorar. Vaig
pensar que ja era suficient per aquella vegada, així doncs, els vaig deixar
jugant mentre jo vaig continuar observant.
Quant a les etiquetes he
treballat la competència 1.2 ja que penso que he actuat de la manera més adient
quant a tots els meus coneixements i aprenentatges adquirits durant les
observacions que he fet durant les pràctiques, a més de tot el que he aprés amb
em marc teòric de l’assignatura.
També he treballat la competència
2.6 perquè explico i raono les passes que he seguit per arribar a fer allò que
he trobat que era el més adient en aquest cas concret.
No hay comentarios:
Publicar un comentario