jueves, 11 de abril de 2013

ELABORACIÓ D’UN CAS SEMBLANT AL QUE HEM TREBALLAT A CLASSE


Un cas semblant al de na Susana va ser l’exemple que em va succeir el dimecres dia 20 de març a la meva aula d’infants de 1-2 anys.
 Estava observant com na V, una filleta de quasi dos anys, jugava tranquil·lament dins l’aula amb un telèfon mòbil de joguina, fent com si parles. En qüestió de poc temps es va atracar en G, amb la intenció de llevar-li de les mans. El primer que va fer na V va ser defensar-se a més d’emetre crits amb un to de cada vegada més fort, per  a continuació, tirar dels cabells al seu company, el qual, i com a conseqüència, va acabar plorant.
Evidentment es tracta d’un cas on s’ha d’intervenir el més aviat possible, per tant, la primera actuació per part meva, va consistir en separar-los i amb molta rapidesa comprovar que els dos infants estaven bé. A continuació em vaig dirigir a un i després a l’altre i els vaig dir que em miressin als ulls.
Quan succeeixen aquestes situacions, generalment, als infants els hi costa molt mirar-te i solen tenir la mirada perduda, pensativa, inclòs tomben el cap mirant al terra, es posen seriós,  com volent dir que estan penedits d’allò que acaben de fer.
Llavors els vaig alçar la barbeta, amb la finalitat d’aconseguir que em miressin i una vegada ho van fer, em vaig posar seria, molt seria i amb to d’enfadada i molt ferm, els vaig comentar a cadascun que allò que acabava de succeir no estava bé i que no m’havia agradat gens, ja que els amics s’han  d’estimar, saber compartir i mai fer-se mal. També els vaig dir que es posessin al lloc de l’altra i a veure si els agradaria que li fessin el mateix. Es van posar molt seriós quasi a punt de plorar. Vaig pensar que ja era suficient per aquella vegada, així doncs, els vaig deixar jugant mentre jo vaig continuar observant.
Quant a les etiquetes he treballat la competència 1.2 ja que penso que he actuat de la manera més adient quant a tots els meus coneixements i aprenentatges adquirits durant les observacions que he fet durant les pràctiques, a més de tot el que he aprés amb em marc teòric de l’assignatura.

També he treballat la competència 2.6 perquè explico i raono les passes que he seguit per arribar a fer allò que he trobat que era el més adient en aquest cas concret.

No hay comentarios:

Publicar un comentario