Comparant els diferents tipus de jornades
Després d’haver comparat els cinc
centres ens hem adonat que cada centre està organitzat i estructurat d’una manera
diferent això possiblement, a més d’altres factors, és debut al fet que no és
el mateix treballar a una escola de horari intens (pública) a treballar a una
escola de horari partit (concertada o privada), ja que la primera té
l’avantatge de poder gaudir d’uns horaris més flexibles a l’hora de treballar
les rutines, en canvi la segona va més ajustada i marcada quant a temps. I això
es nota durant els moments quotidians que es desenvolupen al centre, per
exemple, l’hora de l’acollida el meu centre té un horari molt flexible, ja que
s’obren les portes a les 7:45 i es tanquen a les 9:00, en canvi al centre
concertat l’arribada es duu a terme entre les 9:00 i les 9:15, malgrat hi ha un
servei de guarda entre les 8:00 i les 9:00. La resta de centres obren les
portes damunt les 8.00 i es tanquen a les 9:00 del matí.
Per altra banda, al centre on jo
faig les pràctiques el “Bon Dia” es fa aproximadament damunt les 10:00, la
resta de centres ho fan entre les 9:30 i les 10:00, amb aquest aspecte cal dir
que més o manco coincidim els cinc centres. En canvi a l’hora del berenar cada
centre segueix un criteri ben diferent, ja que per exemple al meu centre l’hora
del berenar va a continuació del “Bon Dia”, és a dir, es fa damunt les 10:10,
en canvi al centre concertat es duu a terme a les 9:30, als altres centres a
les 10.30 i fins i tot hi ha un centre on berenen a les 11:00 del matí, malgrat
a aquesta hora només poden menjar fruita perquè es suposa que ja venen berenats
de casa seva.
Quant a l’hora de lloc lliure o
pati, també existeix una gran varietat de horaris que estan compresos entre les
10:00 i les 12:00.
Pel que fa referència a les
sortides també tenen horaris ben diferents, per exemple el meu centre gaudeix
d’un horari molt flexible que va de 13:00 a 13:45 hores, això suposa una gran
ajuda per les famílies treballadores, el mateix succeeix amb els altres dos
centre que ofereixen servei de menjador. A l’escola concertada l’horari de
sortida es desenvolupa entre les 11:50 i les 12.00, això suposa un horari molt
ajustat per famílies treballadores, malgrat el centre també ofereix servei de
menjador.
En resum, cal dir que tots els centres
treballen més o manco els mateixos moments quotidians, l’únic que els
diferencia són els horaris i els espais on es duen a terme.
Què podríem intentar incorporar a les nostres jornades?
Com i per què?
He estat rumiant durant aquests
darrers dies sobre el moment de la sortida al pati i penso que fins ara no
anava malament fer-ho a les 12:00 del migdia, ja que feia molt de fred, a més
de humitat per treure defora a infants de tant sols 1 any abans de les 12:00,
però penso que ara amb la calor que comença a fer s’hauria de prioritzar aquest
moment i fer-los sortir abans, ja que passen molta calor i set. Penso que l’horari
més adient podria ser després del berenar i de fer el canvi de bolquers, ja que
en aquests moments només hi ha un infant que, a vegades, necessita anar a
dormir. Després els infants podrien fer una estona de relaxació escoltant
contes o cançons, per a continuació començar a fer alguna activitat tranquil·la
abans de la sortida.
He treballat la competència 3.2,
ja que reflexiono sobre l’organització del meu centre i de la resta dels quatre
centres quant als horaris (temps) i els espais, diferents dinàmiques de
treball, etc
No hay comentarios:
Publicar un comentario