jueves, 18 de abril de 2013


Comparant els diferents tipus de jornades

 
Després d’haver comparat els cinc centres ens hem adonat que cada centre està organitzat i estructurat d’una manera diferent això possiblement, a més d’altres factors, és debut al fet que no és el mateix treballar a una escola de horari intens (pública) a treballar a una escola de horari partit (concertada o privada), ja que la primera té l’avantatge de poder gaudir d’uns horaris més flexibles a l’hora de treballar les rutines, en canvi la segona va més ajustada i marcada quant a temps. I això es nota durant els moments quotidians que es desenvolupen al centre, per exemple, l’hora de l’acollida el meu centre té un horari molt flexible, ja que s’obren les portes a les 7:45 i es tanquen a les 9:00, en canvi al centre concertat l’arribada es duu a terme entre les 9:00 i les 9:15, malgrat hi ha un servei de guarda entre les 8:00 i les 9:00. La resta de centres obren les portes damunt les 8.00 i es tanquen a les 9:00 del matí.
Per altra banda, al centre on jo faig les pràctiques el “Bon Dia” es fa aproximadament damunt les 10:00, la resta de centres ho fan entre les 9:30 i les 10:00, amb aquest aspecte cal dir que més o manco coincidim els cinc centres. En canvi a l’hora del berenar cada centre segueix un criteri ben diferent, ja que per exemple al meu centre l’hora del berenar va a continuació del “Bon Dia”, és a dir, es fa damunt les 10:10, en canvi al centre concertat es duu a terme a les 9:30, als altres centres a les 10.30 i fins i tot hi ha un centre on berenen a les 11:00 del matí, malgrat a aquesta hora només poden menjar fruita perquè es suposa que ja venen berenats de casa seva.
Quant a l’hora de lloc lliure o pati, també existeix una gran varietat de horaris que estan compresos entre les 10:00 i les 12:00.
Pel que fa referència a les sortides també tenen horaris ben diferents, per exemple el meu centre gaudeix d’un horari molt flexible que va de 13:00 a 13:45 hores, això suposa una gran ajuda per les famílies treballadores, el mateix succeeix amb els altres dos centre que ofereixen servei de menjador. A l’escola concertada l’horari de sortida es desenvolupa entre les 11:50 i les 12.00, això suposa un horari molt ajustat per famílies treballadores, malgrat el centre també ofereix servei de menjador.  
En resum, cal dir que tots els centres treballen més o manco els mateixos moments quotidians, l’únic que els diferencia són els horaris i els espais on es duen a terme.

Què podríem intentar incorporar a les nostres jornades? Com i per què?

He estat rumiant durant aquests darrers dies sobre el moment de la sortida al pati i penso que fins ara no anava malament fer-ho a les 12:00 del migdia, ja que feia molt de fred, a més de humitat per treure defora a infants de tant sols 1 any abans de les 12:00, però penso que ara amb la calor que comença a fer s’hauria de prioritzar aquest moment i fer-los sortir abans, ja que passen molta calor i set. Penso que l’horari més adient podria ser després del berenar i de fer el canvi de bolquers, ja que en aquests moments només hi ha un infant que, a vegades, necessita anar a dormir. Després els infants podrien fer una estona de relaxació escoltant contes o cançons, per a continuació començar a fer alguna activitat tranquil·la abans de la sortida.
He treballat la competència 3.2, ja que reflexiono sobre l’organització del meu centre i de la resta dels quatre centres quant als horaris (temps) i els espais, diferents dinàmiques de treball, etc

No hay comentarios:

Publicar un comentario