miércoles, 20 de marzo de 2013

Com penso millorar les meves competències?


 

Sempre que tinc ocasió faig preguntes directament a la tutora sobre les dubtes que em van sorgint. He de reconèixer que quan vaig començar les pràctiques aquestes eren moltes, amb el pas del temps s’han anat reduint, gràcies als seus consells, respostes i també amb les observacions que vaig fent durant el dia a dia. La seva experiència, habilitats i destreses m’ensenyen a trobar les estratègies més adients i de com saber intervenir en cada situació.

En aquests precisos moments a l’hora de conèixer quins són els meus punts forts i els meus punts febles,  cal dir que com a punts forts considero que he millorat a l’hora de resoldre un conflicte o de posar ordre en moments de molta tensió dins l’aula. En canvi, com a punt feble reconec el fet que encara m’apuro en els moments que la tutora ha de sortir durant uns minuts de l’aula i em quedo sola amb els infants. Em trop insegura quant a les meves actuacions, i tinc por de no saber fer-ho bé. Penso que encara em manquen moltes hores de pràctica, de treballar tots plegats dins l’aula abans d’agafar aquesta seguritat i confiança amb jo mateixa. Sé que són dubtes i incerteses que em perjudiquen, però confio en anar superant amb el pas del temps i també a través de les observacions i intervencions que faci a l’aula.

Durant el dia a dia, i des de el principi d’iniciar les pràctiques, estic observant la dinàmica i organització de l’aula i del centre, en general. També recull la informació més rellevant que està reflectida en els documents del centre.

A més a més, aprofito les entrades i sortides de les famílies per observar com es comuniquen amb la tutora i quines són les seves relacions. Observo també la relació que té la meva tutora amb la resta de mestres, sobre tot a l’hora del pati que és quan totes es troben.

El fet de estar sempre escoltant i observant les actuacions i intervencions de la tutora davant conflictes o altres situacions que es produeixen diàriament entre els infants, m’ajuden a aprofundir i a elaborar hipòtesis dels esdeveniments més rellevants, a més de l’elaboració del meu diari personal de pràctiques.

També procuro cercar informació que m’ajudi a elaborar el meu futur projecte de millora del centre a partir dels recursos que compta el centre i de quin és el material més adient i estimulador pels infants, sempre respectant els seus interessos i necessitats. I tot això s’aconsegueix demanant, escoltant i observant a la mestre i als infants.
 

Les competències que he treballat en aquesta reflexió han estat en primer lloc la competència 1.1, ja que sempre que ho necessito tinc el recolzament de la meva tutora. Ella m’ajuda a resoldre els dubtes que van sorgint en el dia a dia dins l’aula.

També he treballat la competència 2.1 quan he mencionat quins eren el meus punts fots i els meus punts febles més rellevants en aquests moments de pràctiques.

I per últim, he treballat la competència 5.2, ja que considero el fet que és fonamental tenir en compte tots els recursos i materials que disposa el centre, a més de les necessitats i interessos dels infants, abans de començar el projecte de millora.

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario