domingo, 21 de abril de 2013


                         BONES PRÀCTIQUES

De totes les experiències que ens han ofert aquestes professores n’he triat les tres que m’han semblat més interessants les quals citaré a continuació:

“Intercanvi d’experiències” ja que es treballa amb un tipus de material natural i no estructurat molt adient per a l’estimulació i la creativitat dels infants. A més de donar la possibilitat de gaudir d’infinitat de jocs, d’explorar, de fer-se preguntes i aventurar possibles respostes i, a la vegada, de compartir-ho amb els altres infants. Són experiències basades en l’experimentació directa amb el sentit del tacte a través de les quals es permet manipular materials i objectes amb les mans, descobrint, sovint, per ells mateixos les seves qualitats, per tant, els infants construeixen el seu propi coneixement d’una manera significativa, facilitant així l’acció autònoma dels infants.
Segons Wallon, el desenvolupament dels infants es produeix de l’acte al pensament, és a dir, que el pas previ per a la representació mental és la manipulació i l’experimentació.

“Espais i materials” ja que penso que els espais i materials juguen un paper fonamental dins els processos d’aprenentatge dels infants. Per una banda els espais han de ser acollidors, han d’estar organitzats de manera funcional i amb una estètica atractiva que els convidi a incorporar-se, a més de poder aportar benestar, comoditat i seguretat, afavorint la creació de diferents propostes de joc.
Quant als materials considero que aquets han d’oferir una gran varietat i riquesa per tal de vivenciar els aprenentatges, amb la possibilitat de poder manipular materials que els permetin conèixer el seu propi cos, la qual cosa, més endavant, els ajudarà a simbolitzar aquest coneixement.




“Poder anar a beure aigua” ja que considero que una rutina com és el fet d’anar a beure aigua suposa, en el cas d’infants d’edats tant primerenques, un gran avanç poder fer-ho tot sols. Això els proporciona autonomia i seguretat, a més de demostrar el fet que són capaços de fer-ho, i això els dóna una gran satisfacció a nivell personal.
A més, pels infants suposa un gran plaer experimentar accions com poder abocar-se aigua dins un got de vidre sempre que tinguin set. Aprendre a abocar, a vessar, a eixugar, són experiències que ajuden a l’infant a créixer, despertant així els seus interessos, inquietuds i desitjos, proporcionant l’oportunitat, sovint, de conèixer i de descobrir el món que els envolta.
He treballat la competència 1.3 ja que he tingut que anar a visitar a altres blocs on altres mestres descriuen les seves pròpies experiències, la qual cosa m’ha ajudat a elaborar aquestes conclusions. També he treballat la competència 4.2 ja que he identificat bones pràctiques.  


 





No hay comentarios:

Publicar un comentario