martes, 11 de junio de 2013


Valoració de les competències assolides i de com ha estat el seu aprenentatge durant l’assignatura.

 

A mesura que han anant transcorrent aquests darreres mesos m’he anat adonant del fet que moltes de les competències que al principi del quatrimestre no tenia gaire assolides poc a poc s’han anat consolidant, unes més que altres, gràcies a les reflexions i les pràctiques que he treballat, i també a les intervencions, experiències i opinions que han comentat i exposat els meus companys i companyes al bloc de l’assignatura.

Així doncs, a continuació comentaré algunes d’aquestes competències.

1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica.

Sóc conscient que les conclusions de les reflexions que faig ara són més concretes i estan més elaborades que les que feia al principi de l’assignatura, i això s’ha anat consolidant a mesura que he anat treballant tant la teoria com la pràctica, ja que he anat aconseguint una formació que abans no tenia, i tot això es reflecteix a l’hora de fer les tasques.

2.1 Identifica els punts forts i els punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals.

Es tracta d’una competència que he anat treballant durant quasi tot el quatrimestre, però així i tot, és ara quan més m’adono de quins són els meus punts forts i de quins són els meus punts febles, ja que a través d’aquesta assignatura he après a reflexionar, analitzar i a conèixer millor cadascun dels meus defectes i qualitats quant a les meves capacitats i competències en el món educatiu.  

2.4 Es fa preguntes relacionades amb el seu propi procés d’aprenentatge (formació rebuda,formació futura...)

Sí, i sobre tot al principi de començar les pràctiques. Quan observava com actuava  la meva tutora davant un conflicte moltes vegades em feia preguntes referents a la seva actuació, és a dir, per què ella feia les mateixes coses d’una manera quan jo les hagués fet d’una altra.

Ara, desprès de moltes observacions i experiències viscudes dins l’aula, sóc conscient que les seves actuacions tenien un fonament dirigit pel bé dels infants, cosa que en aquells moments no vaig ser capaç de deduir com a conseqüència de la meva poca experiència dins l’àmbit educatiu.

2.6 Argumenta el que fa i per què.

Abans em costava argumentar tot allò que feia, possiblement potser que tot ho donava per bo o per manca de temps per fer-ho. Bé, sigui quina sigui la qüestió, el fet és que ara em trop més segura amb tot el que faig i dic, ja que cada cosa que faig o dic indubtablement té un sentit.

2.7 Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar la seva actuació professional.

Quant a aquesta competència cal dir que ara sempre que sempre que tinc l’oportunitat reflexiono i analitzo tot allò que trop que no he fet prou bé i això ho reflecteix tant en el quadern de classe com en els darrers diaris de pràctiques, no ho faig al meu bloc perquè considero que no m’interessa fer aquests tipus de comentaris públicament. A més, em preocupo per cercar solucions als problemes que van sorgint de la manera més adient possible.

En canvi, abans com que em costava reflexionar i analitzar cadascuna d’aquestes situacions, la veritat és que m’era més còmode no fer-ho.

3.3 Contrasta allò que recullen els documents del centre amb les pràctiques i rutines que es realitzen.

Pel que fa referència a aquesta competència la veritat és que la vaig començar a treballar només vaig iniciar les meves pràctiques al centre, ja que em vaig tenir que documentar força per dur a terme el treball de l’anàlisi del centre. Per això puc dir que sempre he tingut present que les pràctiques i les rutines que es realitzen al meu centre fossin coherents amb la documentació del centre.

4.1 Identifica els marcs teòrics que justifiquen o qüestionen les pràctiques que es duen a terme a l’aula.

Gaire bé des de el principi de realitzar les meves pràctiques he procurat fer observacions acurades amb tot allò que relaciones la teoria que he estat estudiant durant aquests tres anys de carrera amb les pràctiques que es duen a terme a l’aula.

Cal dir que a vegades, com ja he reflectit en el meu quadern de classe, sí que he trobat teoria aplicada a l’aula, en canvi, altres vegades no ha estat així.

4.2 Identifica bones pràctiques, les compara.

Al principi de  fer les pràctiques no sabia identificar quines eren les bones pràctiques que es treballaven a un centre d’infantil. Ara i gràcies als aprenentatges i coneixements que m’ha transmet aquesta assignatura i a les experiències que han penjat al bloc els meus companys i companyes, puc  distingir quines són les bones pràctiques que es desenvolupen a un centre, a més de ser capaç de comparar aquestes amb les dels altres centres.

5.3 Cerca informació en relació amb el projecte de millora i aporta referències bibliogràfiques.

Penso que qualsevol projecte implica documentar-se i, per tant, cercar referències bibliogràfiques amb la finalitat de fer més visible i donar recolzament a tot allò que es vol transmetre.

 

Una vegada he acabat de fer aquest breu repàs a les competències assolides, cal dir que considero que la competència que he treballat ha estat la 2.1, ja que he identificat quines eren les meves capacitats, a més de quines eren les meves competències.

No hay comentarios:

Publicar un comentario